piątek, 16 grudnia 2016

Jarmark adwentowy w Schönbrunnie






W pierwszy grudniowy weekend pojechaliśmy do Austrii a konkretnie na trzy dni do Wiednia by odbyć wycieczkę szlakiem jarmarków adwentowych... W naszych  planach mieliśmy zaplanowane wizyty w muzeach, kolację na Grinzingu i niemal całodzienny pobyt w Schonbrunnie... 

W Wiedniu odbywa się aż 21 jarmarków adwentowych z ponad 1100 stoiskami... Odbyłam spacer po kilku jarmarkach...  Każdy ma nieco inny charakter ale wszystkie są  do siebie bardzo podobne... Do tego zaczarowanego świata przybywają tłumnie całe rodziny, przyjaciele, znajomi i oczywiście turyści... 

Każdy kto tutaj przybywa jest spragniony wyjątkowej, świątecznej atmosfery, kolorów i pysznego jedzenia... Są jarmarki adwentowe, które zajmują kilka  wąskich, zastawionych stoiskami uliczek... Przed imponującą katedrą św. Szczepana dopiero po raz czwarty zorganizowano jarmark adwentowy... Nie jest zbyt duży, kilka  stoisk z ozdobami świątecznymi, grzańcem, ponczem, kiełbaskami... Podobnie wygląda niewielka Wioska Świąteczna jest przed barokowym pałacem księcia Eugeniusza Sabaudzkiego... Wiele słyszałam i czytałam o jarmarku adwentowym w Schonbrunnie... Postanowiłam go odwiedzić, sprawdzić i przeżyć tamtejszą atmosferę...









Otwarta, misterna, kuta brama główna zaprasza do wejścia... Po bokach dwa obeliski zwieńczone  charakterystycznymi orłami Napoleona... Orzeł ten stylistyką  nawiązywał do orłów legionistów rzymskich, a także do monarchii Karolingów... Wchodzimy na Dziedziniec Honorowy (Ehrenhof)... Po lewej i po prawej stronie fontanny z grupa rzeźb, które symbolizują głównie królestwa i rzeki imperium Habsburgów... Po lewej stronie alegoria: Galicji, Wołynia i Transylwanii... Po prawej rzeki: Dunaj, Inn, Enns... Na Dziedzińcu rozłożono ponad 80 stylowych, pięknie udekorowanych straganów...  Na środku placu ustawiono ponad 20 metrową choinkę...








W powietrzu mieszają się zapachy igliwia świerkowego,  imbirowych ciasteczek, pierniczków, prażonych migdałów i kasztanów... Spacerując wśród stoisk zauważam, że wszystko odwołuje się do atmosfery świąt... Oczywiście nie brakuje ozdób choinkowych i całe mnóstwo propozycji na oryginalne prezenty... Są one najczęściej ręcznie robione... Swoje towary wystawiają krajowi wytwórcy i wytwórcy z krajów sąsiedzkich... Można kupić włoskie sery, suszone pomidory, Prosciutto Crudo, parmezan... Są wyroby z dziczyzny, towary z Bawarii... Wesołą atmosferę "podgrzewa" grzane, korzenne wino i gorący poncz... Jarmarkom adwentowym towarzyszy: światło, ciepło i poczucie wspólnoty... Ich celem jest zachowanie tradycji kulturowej i jednocześnie promocja kraju...











Właściciele straganów kuszą zapachami i pysznościami...  Z  kubkiem grzańca spaceruję między stoiskami... Będąc na takim jarmarku należy spróbować przepysznych precli z lukrem i czekoladą... Nie mogłam sobie ich odmówić... Wyglądały nie tylko apetycznie ale były również bardzo pyszne... Skusiłam się jeszcze na parowane ziemniaki ze skórką,  majonezem, drobno krojonym ogórkiem konserwowym i szynką... Dzięki przechadzkom po jarmarkach adwentowych radość oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia jest jeszcze większa...






Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę wszystkim szczęśliwego, miłego weekendu...
Serdecznie pozdrawiam...




30 komentarzy:

  1. Piękny wyjazd, warto chwytać takie chwile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był bardzo udany wyjazd. Wrażenia niezapomniane a i pogoda fantastycznie dopisała...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Lovely place! Yummy, delicious! Was good cuisine? Have a nice weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schonbrunn is remarkable and Austrian cuisine is delicious.
      Greetings:)

      Usuń
  3. Chodząc między straganami świątecznymi mogłaś poczuć magię Świąt. Pięknie tam i kolorowo. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Poczułam magię świąt. Szczerze mówiąc już za nią zatęskniłam.
      Mam jeszcze jutrzejszy i niedzielny dzień na spełnienie marzeń.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Pewno będzie Kraków :)

      Usuń
  4. this is really a sweet reminder of the season. gorgeous images here, it is the most wonderful time of the year!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Advent is the most beautiful time before Christmas.
      Have a nice weekend:)

      Usuń
  5. Belas fotografias com a presença já do Natal a fazer-se sentir.
    Um abraço e bom fim-de-semana.
    Andarilhar

    OdpowiedzUsuń
  6. Great influx of people, to buy the various items to prepare the Christmas parties.

    The image of the bride and groom, I think is quite nice.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Advent fairs are places visited by crowds of Austrians and tourists ..
      Have a nice weekend:)

      Usuń
  7. Ach, doskonale pamiętam ten pałac! A zwłaszcza motylarnię :) Na jarmark też bym się chętnie wybrała, gdyby było bliżej ... Póki co, na Twoich zdjęciach wypatrzyłam śliczne bombki z gwiazdek anyżu - pozwolisz, że skopiuję to zdjęcie, by mieć inspirację na kolejny rok? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doroto,
      masz moje przyzwolenie na skopiowanie zdjęcia.
      Ja nie mam żadnej blokady na kopiowanie.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Ach jak ja Ci zazdroszczę tych jarmarków:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś uwielbiałam bożonarodzeniowe jarmarki...
    pięknie na nie patrzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie chodziłabym godzinami po takich jarmarkach, chłonąc zapachy, sycąc wzrok przecudnymi ozdobami. Mnie również bombki anyżowe od razu wpadły w oko;)
    Dziękuję Lusiu że choć na chwilę mogłam przenieść się w tak fantastyczne miejsce:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kaunista adventti aikaa paljon koristeita ja myös herkkuja. Upea adventti matka
    Kiitos! Rauhallista joulun odotusta.

    OdpowiedzUsuń
  12. Spacer wśród tych wspaniałych dekoracji musiał być bardzo przyjemny. Chociaż dostrzegłam na zdjęciach, że nie było zbyt ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana Łucjo, zazdroszczę Ci tej uczty dla oczu i języka. Wspaniały klimat, świątecznie i kolorowo,
    Pozwolę sobie podpowiedzieć rozwiązanie z przyklejaniem gipiury do bombek, jeśli nie wychodzi, to warto bombki pomalować i wtedy każdy klej będzie działać.. Serdeczności przesyłam gorące, umniejsza taki straszny mróz.:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie tam i widzę produkty rękodzielnicze.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna fotorelacja....aż robi się żal, że tylko na zdjęciach mogę widzieć te cuda....
    Moja córa miała okazję w Niemczech widzieć taki jarmark.....

    Udzieliła mi się atmosfera świąteczna dzięki Twoim zdjęciom...

    Pozdrawiam Łucjo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello. Just delightful photographs. Beautiful decoration and a great Christmas atmosphere.

    OdpowiedzUsuń
  17. Precioso todo, me encanta. Buena tarde.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wprowadziłaś tym wpisem w piękną świąteczną atmosferę! Ozdoby piękne!

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne ozdoby choinkowe. Mam nadzieję, że i u nas wkrótce będzie można oglądać podobne.
    Urocza fontanna.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Estas decoraciones navideñas son las que alegran y te hacen sentir la cercanía de Navidad.
    ¡FELIZ NAVIDAD!

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam jarmarki! Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  22. O tak warto poczuć tą atmosferę,by przybliżyć odrobinę święta 🎄
    Serdeczności Lusi 😊

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...