niedziela, 12 kwietnia 2015

Wiosna w pełni














Patrz! oto wiosna znów
Najsłodsze niesie ci tchnienia
I czoło twoje ocienia
Wieńcem kwitnących bzów,
Czy czujesz w niemym zachwycie
Wdzięk nowy i nowe życie?
O, luba - mów!
Czy czujesz dziwne pragnienia,
Ożywczy powiew promienia,
Urok niebiańskich snów?
czy czujesz te woń w błękicie,
Co serca przyspiesza bicie? 
O, luba - mów!
Słyszysz miłości śpiew?
Słyszysz, jak wietrzyk szeleści,
Kwiaty całuje i pieści,
Igrając pośród drzew?
Słyszysz w tej cichej godzinie
Harmonię, co w serca płynie
Z nadziemskich stref?

(Adam Asnyk)





Wiosna zadomowiła się już na dobre... Na niebie pojawiło się mnóstwo słońca... W szybkim tempie rozkwitają wiosenne kwiaty... Na rabatkach malowniczo wyglądają kobierce puszkinii, fiołków wonnych, cebulic, narcyzy, hiacyntów... Zakwity krzewy forsycji i magnolia gwiaździsta... Brakuje jedynie zieleni na krzewach i drzewach... Jeszcze chwila, jeszcze moment i buchnie zielenią i będzie jeszcze piękniej...








A w domu? powoli znikają wielkanocne dekoracje... Pojawiają się nowe kwiaty... Są bardzo piękne ale niestety, doniczkowe... Dlaczego? są mniej wymagające a mnie z nadejściem wiosny coraz bardziej brakuje czasu... Prace w ogrodzie stały się priorytetem... Dlatego mniej mnie,  na Waszych blogach... Mam nadzieję, że mnie zrozumiecie... Lubię swój ogród, poświęcam mu dużo czasu bo daje mi dużo radości i zadowolenia...







Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Życzę miłego, słonecznego tygodnia...
Pozdrawiam wszystkich serdecznie...


92 komentarze:

  1. beautiful blooms, both wild and garden. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I w domu i w ogrodzie masz piękne kwiaty, hiacyntów całe mnóstwo i szafirków. Nie wiem, co to jest za krzak z zielonymi listkami, czy jakaś odmiana forsycji?
    Pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzak z zielonymi listkami? Celu na którym zdjęciu.
      Na dwóch zdjęciach jest forsycja. Dziwna odmiana, kwiaty o odcieniu seledynowym.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  3. Wiosna cieszy mnie równie mocno jak ciebie:) Pozdrowenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulino sądzę, że każdy cieszy się z nadejścia wiosny.
      Tym bardziej, że od kilku dni świeci słońce i niebo jest błękitne.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  4. Dobrý večer Lucja, prešla som si teraz všetky tvoje posledné príspevky. Všade máš krásne jarné fotky. Ja som chorá a už tri dni som vôbec nebola vonku, iba ležím a spím. Pekný večer ti prajem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danielo, bardzo mi przykro, że jesteś chora.
      Gdy jest się chorym to z osłabienia najczęściej zapada się w sen.
      Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  5. Pięknie Lusiu!
    Wiosna w pełni, i myślę że równie pięknie i kolorowo, a może nawet i wspanialej jest w Twoim sercu ;)
    Ja też dzisiaj naoglądałem się wiosny spacerując po Łemkowskiej ziemi.. :)

    Pozdrawiam Cię wiosennie,
    oj jesteś prawdziwym kwiatem na bloggerze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, jak ja Ci zazdroszczę tych wędrówek po Łemkowskiej Ziemi.
      Mam nadzieję, że i ja w tym roku wyruszę na tamtejsze szlaki.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  6. Naprawdę kolorowo, uroczo! U mnie jeszcze tak nie jest ładnie, wiosennie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi jest uwierzyć, że u Ciebie nie jest pięknie, wiosenne.
      Rozglądnij się dookoła a zobaczyć, że jest uroczo i kolorowo.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  7. Lusiu, fantastycznie u Ciebie! Zarówno dom jak i ogród kipi wiosną! Również najchętniej całe dnie spędzałabym na pracy w ogrodzie, ale cóż, do emerytury daleko:(
    Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo chętnie całe dnie spędzałabym w ogrodzie i w małym Lasku.
      To tam znajduję radość i dużą przyjemność. Kwitnące wiosenne rośliny to najwspanialsze wiosenne widowisko.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  8. Por aquí todavía se hace de rogar la primavera, pero ya vendrá.
    Estupendas tomas, que me hacen sentir el olor de la primavera.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  9. Łucjo, piękną masz wiosnę za oknem i w domu. Kwiaty pięknie rosną, Widać dobrą rękę ogrodniczki i gospodyni. Bardzo ładne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię kompozycje z wiosennych roślin cebulowych. Na rabatach zakwitają najpierw przebiśniegi, krokusy... A potem zakwitają przylaszczki, puszkinie, cebulice, narcyzy, hiacynty... wtedy ogród przybiera piękne barwy.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  10. Teraz ogród jest najważniejszy. Jest w nim sporo pracy, ale i radości z oglądania wszystkiego co pięknie zakwitło. Doba by musiała być dłuższa, żeby pogodzić prace w ogrodzie z aktywnym prowadzeniem bloga. Jest to niemożliwe, więc blog musi trochę "pocierpieć". Ja mam zresztą tak samo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sobota jest takim dniem gdzie od rana aż do późna mogę pracować w ogrodzie.
      W ciągu tygodnia poświęcam mu najwyżej dwie godziny. Blogowi też nie poświęcam zbyt wiele czasu.
      Na posty też nie przeznaczam zbyt wiele czasu. Wklejam zdjęcia i piszę kilka zdań. Owszem, odwiedzam ulubione blogi, czytam Wasze posty i bardzo często nie zostawiam śladu. Wiem, że nie jest to w porządku. Przepraszam.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  11. Ależ cudnie! U nas jeszcze bardziej surowo - jednak Północ to Północ! A wiosna cieszy -bardzo, bardzo! Dobrego tygodnia Łucjo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiosna jest już u mnie. W ogrodzie rozkwitają kolejne kwiaty i to bardzo mnie cieszy.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  12. Lusiu, jak pięknie u Ciebie !! W domu i w ogrodzie masz dużo wiosennych piękności !! Jestem zachwycona Twoimi wiosennymi kwiatuszkami. Cudne hiacynty w gruncie, ja mam tylko w doniczkach. Szczególnie zaintrygowała mnie roślinka ze zdjęcia Nr 4, jest przepiękna !!!
    Lusiu, wspaniale pokazałaś piękno natury ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię kwiaty dlatego nie może ich braknąć również w domu. A co do hiacyntów? te w doniczkach królowały od świąt Bożego Narodzenia aż do pierwszych dni lutego.
      Zaciekawiła Cię roślinka z 4 zdjęcia? to Puszkinia cebulicowata. Została odkryta przez Rosjanina Apollo Musin-Puszkina w czasie badania przez niego Kaukazu. Bardzo szybko się rozsiewa, zakwita już po trzech latach. Też mi się podoba.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  13. Zazdroszczę tak pięknych widoków w ogródku, tak bajecznie kolorowo, zwiewnie, ulotnie i cudnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te widoczki są faktycznie ładne i kolorowe. Czasem mam wyrzuty, że zbyt mało czasu poświęcam ogrodowi.
      Nie potrafię sobie odmówić wyjazdów, czy relaksu w sobotę albo niedzielę. Teraz wiosną na takie wypady zostaje tylko niedziela.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  14. Zielono, kolorowo i tak cieplutko. Też bym tak chciała lubić prace ogrodowe. Lubię podziwiać piękne rabaty, kwiatowe kompozycje, zielone drzewka, ale na tym się kończy mój ogrodowy optymizm. Nie cierpię pielenia, sadzenia, nawet podlewanie jest dla mnie męką. Ale w miarę udało mi się zaprzyjaźnić z koszeniem :) I nawet już się nie mogę doczekać, kiedy trawa trochę podrośnie, by wyciągnąć kosiarkę :)
    Pozdrawiam serdecznie. Niech pogoda dopisuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julo, z prac ogrodowych to najlepiej lubię zrywać kwiaty do wazonu. Niestety, jestem zmuszona posiać, potem pielić, przesadzać, nasadzać... Czarną i cięższą robotę wykonuje Eryk. Najgorsze jest koszenie łąki przy Małym Lasku, to już robi za opłatą pewien Pan. My byśmy nie wyrobili. Muszę się przyznać ale nie przepadam za koszeniem. Owszem, robiłam to może dwa razy?
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  15. Dostałam takiego energetycznego kopniaka, że aż miło, dzięki tej cudnej, kolorowej, ciepłej wiośnie!
    Wiosno, trwaj!

    Jest pięknie, Łucjo, serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno, ja też mam marzenie by wiosna trwała trzy kwartały i jeden zima.
      To bardzo by mi odpowiadało.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  16. zapachniało wiosną .... moje ulubione hiacynty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hiacynty to moje ulubione kwiaty.
      Nawet nie wyobrażasz sobie jak one intensywnie pachną.
      Zniewalająco.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  17. To piękny, wyjątkowy czas. Zdjęcia wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kaunista kevättä ihania kevätkukkia. Rakastan kevättä Kiitos,:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lovely photos, Lucia! I like them all :)
    Finally the spring is here too. I love this time of year.

    I wish you a sunny day!

    OdpowiedzUsuń
  20. Trochę kapryśna ta wiosna ale jest.Piękne kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była dosyć kapryśna w okresie przedświątecznym.
      Teraz jest wszystko w porządku:)*

      Usuń
  21. Śliczne kwiatusie pokazałaś. Mnie również podoba rozkwitająca przyroda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, taka jest wiosna. Bajecznie kolorowa, urocza.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  22. Pięknie, wiosennie i walc jak najbardziej pasuje :)) Serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna jest najcudowniejszą porą roku.
      Uwielbiam ją.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  23. Lusiu, przepięknie u Ciebie. U nas jeszcze takiej wiosny nie widać, chociaż forsycje pod domem już zaczynają kwitnąć. W Wilanowie koło Pałacu podobno już zakwitły magnolie. Muszę w tych dniach pojechać, żeby zobaczyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewusiu,
      w Wilanowie koło Pałacu zakwitły już magnolie. Podziwiałam je na blogu Mażenki.
      Są cudne. Mam nadzieję, że zrobisz zdjęcia i umieścisz na blogu.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  24. o! Widzę troszkę zmieniony blog:) No wiosna już jest, przyszła! Jest pięknie! Twój ogród jest bajkowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewielkie zmiany. Maiłam wrażenie, że jest bardzo ciasno.
      Ja też się cieszę, ze wiosna się zagościła.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  25. To najpiękniejsza pora roku. Uwielbiam obserwować jak świat budzi się ze snu, rozkwitają kwiaty, krzewy i drzewa. Jest pięknie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Wiosna to najpiękniejsza pora roku. Dosłownie zjawiskowa... Kojarzy się nam z rozkwitającą przyrodą, ze słonecznym oddechem wiatru, z pierwszymi zielonymi pąkami ... Śpiewem ptaków, amorami kotów...
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  26. Uwielbiam wiosnę...To najpiękniejsza pora roku...Podoba mi się szata Twojego bloga...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekna wiosna u Ciebie. Cudne zdjęcia,jak zwykle zresztą.
    Doskonale Cie rozumiem, dla mnie też priorytetem jest ogród, w sezonie nie mam czasu nawet na dom:) 1,5 ha zobowiązuje do stałej pracy.
    Łucjo, pozdrawiam Cię z południa Anglii i zapraszam do obejrzenia, mojego angielskiego ogródka> Buziak przesyłam cieplutki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna w Anglii. Dziko rosnące żonkile, ukwiecone łąki...
      Wybrzeże skąpane w żółci kwitnącego kolcolistu.
      Och, chciałabym tam znowu być...
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  28. Spring is here !!!! Thanks for sharing those beautiful pictures !!!
    Have a lovely week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  29. So many beautiful Spring flowers dear Lucia and the video, yellow flowers I love and a wonderful poem.
    Warm greetings and hugs
    xoxoxo ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dianne, A.Asnyk is my favorite poet.
      He wrote great poems praising spring.
      Greetings.

      Usuń
  30. Śliczne zdjęcia kwiatów! :) czuć wiosnę pomimo ostatnich deszczowych dni ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deszczowe dni? Były ale w okresie przedświątecznym.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  31. Magnolia już? Lusiu musi być u Ciebie bardzo, bardzo ciepło
    bo to że jest pięknie to widać na zdjęciach, twój ogród jest piękny i bardzo zadbany, widać ogrom Twojej pracy i niech ta daje Ci jak najwięcej radości
    ściskam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zakwitła pierwsza magnolia a U Ciebie w Warszawie kwitną już zjawiskowe, różowe.
      Byłaś zbyt zajęta by zajmować się przyziemskimi sprawami.
      Tak się cieszę, że z Gabrysiem wszystko w porządku.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  32. Lusiu u mnie jeszcze wiosny tej prawdziwej nie ma, mało kwitnie kwiatków , byliny powoli wschodzą i nic zrobić w ogrodzie konkretnego nie mogę;
    ślicznie kwitną już u Ciebie wiosenne kwiatuszki... aż miło popatrzeć
    serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, u Ciebie nie ma prawdziwej wiosny ale gdy wystrzeli to wszystko nadgoni a nawet przegoni.
      U Ciebie zawsze jest najcieplejsze lato a taką pogodę lubią nie tylko ludzie ale i rośliny.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  33. Ależ nacieszyłam oczy u Ciebie.
    Moja cebulica ma dopiero liście. A u Ciebie już we flakonie króluje...

    Pozdrawiam cieplutko bo coraz chłodniej się robi za oknem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebulica? w tym poście nie ma tej rośliny.
      We flakoniku są puszkinie. To bardzo urocze, wiosenne kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie:)*

      Usuń
  34. Wonderful series of spring flowers. Yellow violets are so beautiful...
    Happy new week, Lucia!

    OdpowiedzUsuń
  35. This is so lovely!

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow!!! Absolutely gorgeous! Beautiful colours...and I can almost smell them! Wonderful photography. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Cieszmy się jej kolorami. To piękna pora roku :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Esta todo muy lindo. Feliz semana.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wonderful colors ! I'm glad spring is here !

    OdpowiedzUsuń
  40. Bonjour chère amie,

    Vos photos sont extraordinaires. Elles dégagent une atmosphère particulièrement agréable. Les mots qui accompagnent ces merveilleuses fleurs sont tout comme elles, délicats, frais et distingués.
    Je savoure des yeux chacune de vos photos et je vous remercie pour ce délicieux moment de poésie haut en couleurs.

    ❀ ✺ Gros bisous ✺ ❀

    OdpowiedzUsuń
  41. Un grand merci également pour votre gentil commentaire.

    OdpowiedzUsuń
  42. Całą zimę czekaliśmy na takie widoki i w końcu się zaczęło! Z każdym dniem robi się piękniej. Cudne zdjęcia Lusiu. Przesyłam słoneczne pozdrowienia i życzę Ci miłej pracy w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ślicznie i wiosennie zrobiło się u Ciebie w ogrodzie jak i w domu. U mnie jeszcze w ogrodzie brak tego piękna, jedynie hiacynty wynurzyły się z ziemi, Magnolia, którą posadziłam już 5 lat temu, a jeszcze nie kwitła wypuściła pąki i mam nadzieję, że już w tym roku pięknie mi się okwieci. Wszystko w tym roku jakieś opóźnione.Ja też byłam ostatnio na ogródku i wzięłam się za prace na nim, potem przez 3 dni "do tyłu" chodziłam, tak mnie wszystko bolało.
    Teraz już prawie przeszło i czas wyruszyć znowu na "podbój ogrodu". :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  44. I love all vernal flowers, Lucja.
    And you decorated the flower pots very nice with lace, rope and ribbon, beautiful! They combine perfectly with flowers.

    OdpowiedzUsuń
  45. Aż mnie serce boli z tęsknoty bo w Hiszpanii jesień... :(. Ale z Twojej wiosny cieszę się bardzo! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  46. przyszłam tu odetchnąć pięknem i spokojem ... ech Lusiu - u mnie w komentarzach znowu niejaki Adam mi ubliża , nie mam siły nie potrafię zabanować IP bo na blogspocie nie widzę takiej opcji...
    Takie mam tera ciężkie i nerwowe życie , ciągle walczymy z Danusią o jej oko , narobiło mi się mnóstwo zaległości w pracy przez te choroby a przecież muszę wywiązać się z tego, co wzięłam na siebie, ludzie czekają. Ten mój blog to taka odskocznia, oddech a tu wejdzie taki ktoś i pluje, pluje na mnie ... jak kasuję jego wpisy to do Krysi idzie i tam mi dokucza ... mam pecha

    OdpowiedzUsuń
  47. Kolory, kolory, tak pięknie i nareszcie wiosennie :) Wreszcie odżyłam po zimie i czuję się pełna energii... a jeszcze jak oglądam takie zdjęcia jak u Ciebie to uśmiech sam maluje się na mojej twarzy. Ślicznie :) I ja nakupowałam już sporo kwiatów do domu i w pełni ciesze się rozkwitającą przyrodą.

    OdpowiedzUsuń
  48. Hello dear Lucia!
    Wow what beautiful flowers here from you, true spring on your blog! A symphony of colors!
    A beautiful day my dear!
    I kiss and hug!

    OdpowiedzUsuń
  49. uwielbiam kwiaty i wiosne ♥
    mogłabym prosić o poklikanie w nowym poście? :)
    http://czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Wiosna, wiosenka! W tym roku przyszła nagle! Mam nadzieję, że nie skończy się tak samo niespodziewanie...chociaż dziś u mnie pogoda jest...jesienna:(.

    OdpowiedzUsuń
  51. Piękna wiosna i tyle pozytywnej energii.
    Bo ona ma urok i czar

    w szeroko otwartych oczach
    jak w lustrze przegląda się świt
    zagląda w głąb duszy
    przyśpiesza serca rytm
    budzą się wszystkie zmysły
    usta same się uśmiechają
    kiedy wiosenny wstaje dzień
    chwytając życie w ramiona swe
    radośnie dusza śpiewa
    romansując bezwstydnie z dniem
    E.B.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  52. Twoja wiosna, Łucjo , jak zawsze piękna i kolorowa :)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  53. Wiosenne kwiaty sprawiają wiele radości, robi się świecie od razu piękniej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Zawsze chciałam mieć własny ogródek. Jednak im więcej czasu upływa, tym bardziej blakną marzenia.Dziś już o tym nie myślę. Wystarczają mi zdjęcia z ogrodów, jak Twoje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Witaj rozkwitajaca wiosną
    Cieszę się, że o mnie nie zapominasz, piszesz.
    Dziękuję również za wiosenne zdjęcia. To sprawiło, ze zaczynam myśleć o jakimkolwiek wyjeździe, ucieczce od codzienności. Najchetniej gdzieś blisko natury. Za oknem wiosenny dzień. Słonko świeci od rana, ptaki śpiewają...
    To wywołuję tęsknotę. Niedawno miałam okazje spędzić na peryferiach miasta parę godzin. To mnie wyciszyło.
    Jestem zachwycona i odurzona panującą tam wiosną wiosną , spokojem
    Szkoda tylko, że te chwile nie mogą trwać wiecznie. Chętnie przeniosłabym się do takiego świata na stałe.
    Pozdrawiam i życzę wiecznej wiosny

    OdpowiedzUsuń
  56. Ale kolorowo, piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  57. Ale cudnie, wiosennie, kolorowo, . Jak ja lubię ten czas. A jak drzewa się zazielenią będzie rzeczywiście już cała pełnia cudności. Ale zrobiło mi się pięknie na serduchu patrząc na ten post. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...